logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Společnost Kuehne+Nagel oznámila záměr převzít společnost Eastway Global Forwarding,...
  • Společnost Gebrüder Weiss dokončila rozšíření svého logistického terminálu v chorvatském...
  • Mezinárodní logistický provider Dachser obdržel prestižní ocenění Eco Performance Award 2025 v...
  • Stojí letecká doprava na prahu zásadní změny? Aktuálně se rozbíhá integrace a testování...

Mattoni je k životnímu prostředí přátelská

29. března 2011
Logistické systémy 0
1222

„Pozitivní výsledky analýzy ovlivnil zejména vývoj nové odlehčené láhve. Díky tomu výrazně klesla spotřeba plastu a množství energie potřebné na výrobu obalu. Uhlíková stopa, která bývá považována za nejvýraznější ukazatel zátěže, tak u přírodní minerální vody Mattoni v 1,5 litrovém PET obalu klesla o více než 21 procent,“ uvádí Marie Tichá, autorka studie a jedna z předních odbornic na LCA v České republice. Její tým také zpracoval v roce 2007 pro Ministerstvo životního prostředí studii LCA nápojových obalů. Ze srovnání obou prací vyplývá, že Mattoni je „ekologičtější“ než ostatní balené vody na trhu. Mattoni je tak první značkou minerální vody v ČR, která má zpracovanou kompletní analýzu životního cyklu svého vlajkového výrobku. „I ve srovnání s předními značkami zahraničních balených vod jsou dopady naší výroby na životní prostředí významně menší,“ uvedl generální ředitel Karlovarských minerálních vod Alessandro Pasquale.

Zlepšení dopadu na životní prostředí v číslech:
Uhlíková stopa – 21%
Spotřeba energie -18,44%
Produkce odpadu -16,44%
Tvorba fotooxidantů (tzv.letní smog) -25%
„Zajímavé je rovněž porovnání s jinými nápoji, které běžný český spotřebitel denně konzumuje. Uhlíková stopa piva je pětinásobně větší, životní cyklus stejného množství vína spotřebuje až 5 krát víc energie než 1,5 l Mattoni.* Pozornost si také zaslouží srovnání výsledků analýzy s podobnými studiemi kohoutkové vody. „Ukázalo se totiž, že rozdíly v LCA jsou mnohonásobně menší, než se běžně uvádí,“ potvrdila Tichá. Dostupné české studie například do dopadů vody z kohoutku na životní prostředí nezapočítávají ani energetické a ekologické náklady na vodovodní rozvody, ani jejich údržbu či enormní ztráty vody způsobené zastaralou infrastrukturou. Podobná komplexní studie LCA vody z kohoutku však v Česku zatím není k dispozici.

„Každá lidská činnost představuje jistou zátěž pro životní prostředí. Řešením tohoto problému není podle nás snižování životní úrovně, nýbrž hledání takových inovací a výrobních postupů, které zátěž pomohou snížit, aniž by to ovlivnilo kvalitu života. Touto cestou se hodláme ubírat i my,“ uvedl Alessandro Pasquale. Mattoni proto například jedná o obnovení provozu železniční vlečky v blízkosti stáčírny. Společnost zavedla i některé nové výrobní procesy, jejichž pozitivní efekt na životní prostředí nechá posoudit v dalších studiích LCA. „Tyto studie jsou jedním z nejdůležitějších informačních nástrojů naší výrobkové politiky orientované, na minimalizaci vlivů na životní prostředí,“ dodal Pasquale.

LCA

Posuzování životního cyklu (Life Cycle Assessment) je metoda porovnávání environmentálních dopadů produktů, hmatatelných výrobků či služeb, s ohledem na celý jejich životní cyklus, tzv. od kolébky do hrobu. Uvažovány jsou emise do všech složek životního prostředí během výroby, užívání i odstraňování produktu. Zahrnována je rovněž ekologická zátěž ze získávání surovin, výroby materiálů, pomocných procesů, či subprocesů. Metoda LCA má pevně danou strukturu a provádí se dle mezinárodních norem řady ISO 14040. Odpovědné společnosti ji využívají pro strategické plánování a rozhodování při hledání nejvýhodnějších životních cyklů, tj. těch, které mají minimální negativní vliv na životní prostředí

Uhlíková stopa

Konkrétní podíl výrobku na emisích vyjadřuje tzv. uhlíková stopa. Je to množství oxidu uhličitého a ostatních skleníkových plynů uvolněných během životního cyklu produktu či služby.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required