Během letošního prosince nasadila společnost DPD CZ 500 rozvozových vozů. Každý den najezdily kolem 75 000 km (jeden vůz 150 km). Ve městě musel každý řidič během jediného dne přibližně 100krát zastavit a vystoupit, na vesnici 60krát. Nejvíce zásilek bylo přepraveno v Praze a Středních Čechách.
„Vánoce jsou každoročně vrcholem celého roku. Již ve druhém týdnu prosince se počet hovorů do našeho call centra dostal až na 120 % loňského roku a tento nápor vydržel až do Vánoc. V letošním předvánočním období ovlivňovaly naši společnost, která je součástí nadnárodní skupiny GeoPost, také problémy v dopravě v zahraničí, především v Německu. I přesto jsme v době před Vánoci udrželi náš celoroční průměr 97 % zásilek doručených do druhého pracovního dne,“ říká Daniel Mareš, generální ředitel DPD CZ.
„Nároky na zvládnutí předvánočního období byly mimořádné. Povolali jsme dodatečné rezervy přepravní kapacity, zavedli sobotní rozvozy, prodloužené otevírací doby na recepcích a posílili call centrum na maximální technicky možnou kapacitu,“ vysvětluje Daniel Mareš.
K největším nedorozuměním při doručování zásilek docházelo u příjemců, kteří si objednali zásilky prostřednictvím e-shopů a neověřili si, z jaké země jim je zásilka doručována. Výsledkem bylo nepříjemné zpoždění v doručení. Mezi další časté problémy, které museli kurýři řešit, byly chyby v adrese místa doručení, špatně uvedený čas a osoba pro doručení, neznalost váhy zásilky a tudíž i nemožnost správně určit cenu přepravy nebo nedostatek hotovosti k zaplacení doručené zásilky.