Michal Beneš, ředitel prodeje manipulační techniky Hyster ve Phoenix-Zeppelin, vysvětluje: „Hyster je prvním výrobcem, který představil kompletní, pro výrobu připravenou řadu velkých strojů s nosností přes 16 tun splňujících emisní podmínky Tier 4i (interim), Stage IIIB.“ Od ledna 2011 se na nesilniční motorová vozidla o výkonu vyšším než 129 kW (včetně kontejnerových manipulátorů a vysokokapacitních vysokozdvižných vozíků) budou vztahovat nové emisní předpisy označované na severoamerickém trhu jako předpisy EPA „Tier 4i“ a jejich ekvivalent v Evropské unii jako „Stage IIIB“.
„Kromě splnění limitu jsme také využili koncepci inteligentní konstrukce („Intelligent Design“), která dokáže zajistit stejný výkon při nižší spotřebě paliva, čímž dochází k dalšímu snížení celkových provozních nákladů,“ doplnil Michal Beneš.
Tým společnosti Hyster oznámil, že řady těžkotonážních vozíků s nosností 16-18t a 25-32t a manipulátory prázdných kontejnerů s nosností 10 – 12t budou vybaveny novým motorem Cummins QSB 6.7. U větších modelů budou emisní limity splněny díky novému motoru Cummins QSL 9, které budou nyní pohánět 36-48t vysokozdvižné vozíky a teleskopické manipulátory kontejnerů Hyster.
Kromě nových technologií motorů Cummins Hyster předvedl, jak inteligentní konstrukce přispěla k optimalizaci výkonu prostřednictvím prvků jako je například opce – automatický systém řízení výkonu hydrauliky a chlazení, a proměnlivé řízení volnoběžných otáček motoru, které napomáhají dalšímu snížení celkové spotřeby při všech pracovních nasazeních.
K dispozici je také funkce, která uživateli umožní, aby si podle zatížení stroje vybral mezi vysokým výkonem (High Performance – HiP) nebo ekologickým, nízkoenergetickým režimem (ECO energy Low – ECO eLo) a případně ještě více snížil provozní náklady.
Michal Beneš, k tomu dodal: „Podle parametrů, pracovního režimu a způsobu použití mohou nové stroje Hyster dosáhnout až o 15 % nižší spotřeby, než měly předchozí modely. V některých případech lze dosáhnout finanční úspory až 20 %.“
Společnost Hyster předvedla také další ze svých novinek včetně hnané nápravy Tyre Saver, která se nyní nabízí u manipulátorů s prázdnými kontejnery H16.00-22.00XM-EC Tyre saver pracuje na principu nezávislého odvalování jednotlivých kol přední nápravy, která je v provedení dvojmontáž a významně snižuje celkové provozní náklady na manipulaci s kontejnery. Podle kvalifikovaného odhadu společnosti Hyster lze opotřebení pneumatik, které je velkou nákladovou položkou při práci v přístavech a terminálech, nyní snížit u předních poháněných kol až o faktor 3 a u zadních řiditelných kol o faktor 1,5.
Michal Beneš říká: „Jasně jsme ukázali, že společnost Hyster je lídrem přinášejícím nové technologie, jejichž nasazení uživatelé opravdu poznají na snížených provozních nákladech a maximální spolehlivosti. Za krátkou dobu po představení těchto novinek jsme získali objednávky pro oblast Jihovýchodní Asie, Jižní Ameriky, Evropy (včetně Ruska), Blízkého a Středního východu, Austrálie a Nového Zélandu. Také jsme odpovídali na dotazy od nových zájemců z přístavů, terminálů a těžkého průmyslu na celém světě.“
V rámci podpory novinek strojů Hyster vznikly speciální internetové stránky v anglickém jazyce věnované zařízením typu „Big Truck“ www.hyster-bigtrucks.com. Stránky obsahují informace o nových předpisech a nových technologiích značky Hyster. Návštěvníci se dále mohou vydat na prohlídku závodu, shlédnout videa a fotografie z představení nové koncepce vývoje manipulační techniky.