Letošní SLOVLOG navázal na úspěšné předcházející ročníky a logistické odborníky přilákaly atraktivní témata. Partnery workshopu se staly společnosti DEXION, Gerlach European Customs Services, Chep, Jungheinrich a STOW. Speciálními partnery se staly společnosti Gebrüder Weiss a TRANSPOREON.
Na Slovensku působí více než 400 německých firem.
Konferenci SLOVLOG odstartoval Reinhard Wiemer, hospodářský poradce Velvyslanectví SRN, který přiblížil hospodářskou spolupráci Slovenska a Německa. Na Slovensku působí více než 400 německých firem, které zaměstnávají přes 100 tisíc Slováků.
Jak optimalizovat nákklady na dopravu přednesl v případové studii Michal Šolc, ředitel logistiky společnosti RIGIPS a Tamás Domonkos, Country Manager společnosti TRANSPOREON. Výrobci sádrokartonových desek se díky novému řešení podařilo zoptimalizovat expedici produktů, snížit čekací dobu kamionů na nakládku a také zvýšit bezpečnost v závodu.
Jak zjednodušit celní odbavování, celý proces outsourcovat a elektronizovat přiblížil Milan Kojš, generální manažer společnosti Gerlach European Customs Services. On-line servis pojistných událostí byl tématem Marka Tótha, Project Managera společnosti GrECo International.
Po krátké pauze na občerstvení začal druhý blok přednášek tématem Logistika a vysoké školy. Prof. Jozef Gnap z Žilinské univerzity a pro. Dušan Malindžák z Technické univerzity v Košicích přiblížili přítomným studijní programy logistiky na slovenských VŠ i v zahraničí. Podle slov obou profesorů, nemají absolventi logistiky problém najít vhodné zaměstnání.
Monika Uhrová, projektová manažerka společnosti IPA Slovakia objasnila účastníků konference co je to štíhlá logistika a jak jí implementovat do firem.
Hospodářská krize s sebou přinesla platební neschopnost i krach některých firem. Jaká je situace v SR a ČR a jak se vyvarovat úpadku bylo tématem přednášky Ivana Lužici ze společnosti Deloitte.
Konferenční program uzavřela panelová diskuze s názvem „Logistika po krizi – Optimalizovali jsme a co dál?“ Za diskuzní stůl se posadili: Ján Držík, Plant Manager firmy FM Logistic, Václav Wicher, ředitel sekce marketingu Železničnej společnosti Cargo Slovakia, Tibor Majzůn, generální ředitel společnosti cargo-partner SR a Peter Bečár, výkonný ředitel pro ČR a Slovensko společnosti PointPark Properties. Z diskuze vyplynulo, že optimalizace bude probíhat i nadále, přestože tržby i zisky firem rostou.
Logistický Business Mixer přilákal neformální atmosférou
Vyvrcholení celodenního programu byl VIII. Logistický Business v prostorách restaurace Il Gusto hotelu Park Inn Danube. Pro účastníky workshopu a další pozvané VIP hosty připravili organizátoři bohatý obchodně-zábavný program. Atmosféru zpříjemňovala živá hudba, taneční vysoupení, raut a koktejlový bar. Partnery VIII. Logistického Business Mixéru se staly společnosti FM Logistic, Jungheinrich a CHEP. Speciálními partnery se staly firmy United Brands Slovakia a Skyport.
Součástí konferenčního programu byly i dvě návštěvy logisticky zajímavých lokalit. Dvě skupiny účastníků konference využily této monosti a prohlédli si logistické centrum společnosti COOP JLC v Dunajské Stredě a skladové prostory mlékárenské společnosti Rajo v Bratislavě, TOWER AUTOMOTIVE a IKEA Components v Malackách.
Fakta:
130 – logistických odborníků na fóru SLOVLOG
7 – prezentací
1 – panelová diskuze
180 – hostů navštívilo VIII. Logistický Business Mixer