Měli možnost seznámit se se systémem dočasného pohonu OptiTrack, který zde měl předpremiéru, programem Solutions Optifuel, který umožňuje snížit spotřebu pohonných hmot až o 15 %, vozidly CleanTech s alternativními pohony, nebo modelem Renault Premium Route, který je podle testu „Fehrenkötter“ nejlepším vozidlem na trhu v oblasti úspor spotřeby pohonných hmot a nákladů na údržbu. Počet objednávek vozidel Renault Trucks vzrostl o 852, což je o 16 % více než v roce 2008 na veletrhu IAA.
V rámci ročníku 2010 Mezinárodního veletrhu v Hannoveru se společnosti Renault Trucks obzvláště dařilo. Francouzský výrobce se zaměřil na omezení spotřeby pohonných hmot a alternativní zdroje energie. Během dvou týdnů na veletrh zavítalo 241 500 návštěvníků. Společnost Renault Trucks u svého stánku rozdala novinářům 700 tiskových materiálů a zaznamenala více než 850 objednávek vozidel a přibližně dvacet smluv o pronájmu. Návštěvníci uvítali zejména možnost závodit na simulátorech, na kterých si mohli zahrát verzi 2010 počítačové hry Truck Racing by Renault Trucks (stále zdarma ke stažení na www.renault-trucks.com/truckracing), návštěvu pilotů oficiálního týmu Renault Trucks – MKR Technology, a také velmi působivou show tanečníků breakdance ze skupiny FanatiX, která byla k vidění každou hodinu.
Na letošním ročníku se společnost Renault Trucks zaměřila na řešení umožňující snížení spotřeby pohonných hmot a rozvoj alternativních zdrojů.
V tomto duchu představila systém OptiTrack, který umožňuje využít dočasný pohon všech kol. Díky dvěma hydraulickým motorům zabudovaným do nábojů kol může vozidlo přejít jednoduchým stisknutím tlačítka na palubní desce z módu 4×2 do módu 4×4 při rychlosti až 30 km/h. Vozidlo se takto může snadno dostat ze složité situace nebo jet po těžko sjízdném terénu. Toto řešení je lákavé zejména pro klienty, kteří při některých dodávkách musí čelit náročným terénům, ale většina jejich cest se odehrává na silnici.
Hvězdou řady Dálková přeprava se stal díky svému vítězství v testu Fehrenkötter model Renault Premium Route. Během tohoto testu pořádaného německým časopisem Transaktuel společně s dopravcem Fehrenkötter bylo po dobu tří let testováno v reálných provozních podmínkách sedm kamionů od sedmi různých značek přítomných na evropském trhu. Premium Route se nakonec umístil na prvním místě jako vozidlo s nejnižšími provozními náklady.
Společnost Renault Trucks představila také všechna svá řešení pro zásadní a trvalé omezení spotřeby pohonných hmot Solutions Optifuel. Mezi ně patří Optifuel Technology zahrnující nejlepší technologie firmy Renault Trucks (SCR, automatizovaná převodovka Optitronic nebo Optidriver+, automatické zastavení motoru…) a Optifuel Programme složený ze tří složek, které jsou podle společnosti Renault Trucks neoddělitelné, mají-li umožnit skutečné úspory spotřeby pohonných hmot: školení hospodárné jízdy (Optifuel Training), software monitorující spotřebu a analyzující styl jízdy (Optifuel Infomax) a Club Optifuel Programme. Tato globální nabídka je na trhu jedinečná. Přináší trvalé a konkrétní úspory v oblasti spotřeby, které mohou dosahovat u některých řidičů až 15 %, a zároveň snižuje náklady na údržbu a poruchovost. V současnosti se pro Optifuel Programme rozhodlo více než 300 společností různých velikostí, což představuje 14 000 řidičů.
Společnost Renault Trucks, která se již dlouho angažuje ve výzkumu a vývoji alternativních řešení naftového pohonu, na veletrhu v Hannoveru poprvé představila svoje nové značení vozidel s alternativním pohonem Clean Tech. Tento bílý nápis na modrém pozadí bude označovat všechna vozidla Renault Trucks, která jsou poháněna 100% elektrickým pohonem, hybridními technologiemi nebo zemním plynem. Konstruktér představil svůj elektrický vůz Maxity, který bude uveden na trh v roce 2011 a Premium Distribution Hybrys Tech, který v současnosti využívá Coca-Cola Enterprise Belgium v ulicích Bruselu.
Veletrh IAA byl také pro společnost Renault Trucks příležitostí uvést na německý trh nové nabídky Start&Drive. Jedná se o globální smlouvy o údržbě a opravách. Jsou určené klientům, kteří si přejí ovládat svůj rozpočet na údržbu v dlouhodobém měřítku a využít maximální dostupnosti svých vozidel.
Uprostřed stánku měl své výsadní místo závodní speciál Premium Course týmu Renault Trucks – MKR Technology. Týden po veletrhu získal tým titul mistra Evropy. Ojedinělý výkon na mistrovství, jehož úroveň se neustále zvyšuje a jehož technická náročnost je rok od roku větší. Tento titul získaný týmem je výsledkem společné práce a ambicí společností Renault Trucks a MKR Technology a začátkem jejich společného dobrodružství.