Od srpna do konce října se produkce společnosti Avia Ashok Leyland Motors (AALM) vyšplhala k 175 vozům, což je jen o deset méně než za prvních šest měsíců.
„Po klasickém útlumu v prvních letních měsících jsme na základě objednávky podvozků pro našeho partnera v USA a díky speciální sérii vozidel Bivoj a Ekopraktik pro český a slovenský trh opět zintenzivněli výrobu. Průměrně se tak dostáváme do konce roku na šedesátku vozidel měsíčně, což je dvojnásobek oproti měsícům v prvním pololetí,“ vypočítává vedoucí marketingu AALM Michal Bačkovský a zároveň připomíná, že situace na trhu nákladních vozidel střední třídy v Evropě se sice za poslední měsíce zlepšila, avšak propad celkového počtu prodaných vozidel v tomto regionu je oproti loňskému roku stále znatelný.
Nové trhy i elektrovozy
Plán na výrobu a prodej tisícovky vozidel v roce 2010 se Avii daří plnit na padesát procent. I to je ovšem podle vedení společnosti AALM úspěch. Evropský trh s nákladními vozidly střední kategorie se ze dna krize, kterého dosáhl teprve letos na přelomu léta, totiž zvedá jen pomalu.
„Signály oživení zájmu o středně těžká nákladní vozidla se k nám dostávají především ze západní Evropy, a to například prostřednictvím obnovení objednávek podvozků pro elektrovozy naším partnerem ve Velké Británii,“ dodává Bačkovský. Dodávky pro společnost Tanfield, mateřskou společnost Smith Electric Vehicles (SEV) UK, zahájila Avia již před šesti lety. V době krize se však tato spolupráce zastavila a přesunula se do zámoří, kde v loňském roce vzniklo zastoupení SEV US. Automobilka v letošním roce zvolila strategii dalšího rozšiřování na světové trhy. Daří se jí to například v Rusku, Maďarsku, Rumunsku, Polsku či Bulharsku.