GEFCO, odborník na logistiku pro výrobce, plánuje a zavádí nová velkokapacitní logistická řešení, aby vyšel vstříc potřebám svých zákazníků.
„Poptávka po multimodální dopravě roste z důvodu ekologických omezení,“ říká Ralf-Charley Schultze, koordinátor pro multimodální logistiku GEFCO v Evropě, Rusku a Střední Asii. „Stále více společností spoléhá na komunikaci politiky udržitelného rozvoje. Ve střednědobém horizontu bude obtížné představit si přepravu zboží po silnici dále než tisíc kilometrů.“
Díky svému náskoku je společnost GEFCO předním hráčem na poli kombinované dopravy. Má bohaté zkušenosti v multimodální dopravě, je schopna nabídnout do detailu vypracované kombinace a pomocí flexibilních reakcí na stávající infrastrukturu přináší řešení, která jsou nejlépe přizpůsobená stávajícím potřebám průmyslové výroby. GEFCO nyní navrhuje například řešení kombinující přepravu silnice-moře-silnice, jako například mezi Vigo – Saint Nazaire, kombinaci silnice-moře-řeka-silnice do Wuhanu v Číně, a silnice-železnice-silnice pro dodávky mezi Paříží a Madridem.
Síla GEFCO spočívá v jeho schopnosti zajistit velmi spolehlivé toky bez ohledu na nepředvídatelné události, které se v dopravě vždy můžou vyskytnout. Ralf-Charley Schultze to komentuje: „Přidaná hodnota ze zahrnutí železniční dopravy je v konsolidaci a spojení přepravních jednotek. Díky naší mezinárodní síti můžeme zajistit spolehlivý tok tím, že v případě stávky nebo potíží na železniční síti okamžitě dokážeme využít silniční přepravy“.
Jako logistický architekt a integrátor, dokáže GEFCO řídit mnoho hráčů najednou. Nákladní přeprava na dlouhé vzdálenosti zahrnuje řadu subjektů včetně dopravců, konsolidačních operátorů vagonů a kontejnerů, železničních podniků a operátorů pozemní dopravy. „GEFCO v tomto dodavatelském řetězci hraje roli integrátora,“ říká Ralf-Charley Schultze.
Se vznikem nového paradigma „zelená logistika“ se železnice stává oblíbeným prostředkem pro nákladní dopravu. Evropa směřuje k harmonizaci dopravních cest stanovením deseti panevropských železničních koridorů propojujících východ-západ a sever-jih. O železniční dopravu je značný zájem i ve východní Evropě a Rusku.
Po úspěšném uvedení železničního toku Vesoul – Kaluga bude GEFCO i nadále rozvíjet svou nabídku multimodální dopravy. Od 5. března 2010 zásobuje závod (PCMAR) v ruské Kaluze vlakem z Vesoulu ve Francii, s nejméně pěti zpátečními cestami týdně.
GEFCO pro své zákazníky připravuje multimodální služby jako například spoj Madrid – Paříž pro Unilever. Ikea mezitím požádala GEFCO o zavedení intermodálního toku mezi distribučním centrem v přístavu Fos (u Marseille) a pařížským regionem.
Chystají se další projekty včetně spoje mezi Koperem ve Slovinsku a Ruskem via Dobru na Slovensku, jedním z pobaltských přístavů a střední Asií a další mezi Německem a Tureckem.
Díky své odbornosti a know-how v kombinované dopravě je společnost GEFCO jedním z nejdůležitějších hráčů v tomto na budoucnost orientovaném sektoru.