logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Za jízdu po dálnicích a zpoplatněných úsecích silnic I. třídy uhradili dopravci v dubnu 1,598...
  • Developer CTP dokončil v Boru přeměnu bývalého skladu pneumatik na moderní logistické centrum....
  • První čtvrtletí roku 2025 se na českém trhu komerčních nemovitostí neslo ve znamení mimořádné...
  • Alza spouští službu Pošli to AlzaBoxem, která lidem umožňuje posílat balíky mezi více než 2500...

DB Schenker zahájil železniční přepravy do distribučního centra v Pardubicích – Semtíně

25. října 2010
Doprava 0
1192

Do pardubického terminálu budou proudit výrobky z výrobních závodů ve Švédsku, Polsku, Maďarsku a z českého závodu ve Vamberku. Vybudování železniční vlečky si vyžádalo investici ve výši téměř 30 milionů korun.

Železniční přepravy v Pardubicích jsou součástí komplexního logistického projektu pro společnost ESAB. Jeho podstatou je vybudování tří evropských distribučních center, přes která budou svářečské výrobky distribuovány k zákazníkům. Prvním takovým centrem jsou právě Pardubice – Semtín.

„Rozvoj železničních přeprav je pro DB Schenker jednou z důležitých nadnárodních priorit. Pardubice jsou konkrétním důkazem, že své sliby plníme a rozvoj železničních přeprav vnímáte jako strategickou výhodu pro budoucnost. Výší investice, využíváním moderních technologií a napojením na evropskou železniční síť patří pardubický terminál k největším projektům svého druhu v České republice. K jeho úspěšnému dokončení výrazně přispěly také společnosti ČD Cargo, partner pro železniční přepravy Vamberk-Pardubice, a Unipetrol Doprava, partner pro obsluhu železniční vlečky,“ říká Ondřej Jašek, produktový manažer železničních přeprav. Železnice také výrazně odlehčí životnímu prostředí. „Využíváním železnice k přepravám výrobků z Vamberku do Pardubic, nahradíme každý den 15 kamiónů, do ovzduší se tak dostane přibližně o 30 % méně oxidu uhličitého,“ dodává Ondřej Jašek.

Železniční přepravy mají v porovnání se silničními přepravami řadu dalších výhod. Mezi ně patří například provoz o víkendech i svátcích bez omezení jízd, větší ložná kapacita používaných vagónů (až 2,5x násobek silničního návěsu), bezpečná přeprava bez poškození zboží a větší odolnost přepravy vůči výkyvům počasí.

„Zhodnotili jsme kriticky všechny kapacity logistických poskytovatelů na podporu řešení kombinované přepravy, které by nám umožnily maximalizovat naši dopravní infrastrukturu. DB Schenker splnil tento požadavek nikoliv jen v České republice, ale po celé Evropě. Je to důležitý krok našeho dodavatelského řetězce a terminál v Pardubicích je pro nás klíčovým základním kamenem. Díky mezinárodnímu působení DB Schenker jsme získali důvěru v jeho schopnost podporovat plány růstu ESAB a jsme velmi rádi, že tento projekt postupuje ke svému cíli,” uvedl Ian Morris, ředitel pro globální plánování a řízení zákazníků ESAB.

Terminál v Pardubicích je nejmodernějším terminálem sítě DB Schenker v České republice a již třetím terminálem se železniční vlečkou. Budova o rozloze 12 000 metrů čtverečních disponuje 15 nákladními hydraulickými rampami a skladovou kapacitou 13 500 paletových míst. „V novém terminálu poskytujeme komplexní logistické služby pro celý region východních Čech, od jednoduchých přeprav a skladování až po ucelená logistická řešení na míru, “ říká Tomáš Holomoucký, ředitel společnosti Schenker spol. s r. o.

Moderní budova terminálu je vybavena kvalitním IT systémem pro řízení skladových zásob. To umožňuje zákazníkovi mít do dvou hodin po příjezdu kamionu nebo vlaku kompletní informace o zboží přijatém na sklad. Kromě skladování a přeprav poskytuje DB Schenker také služby s přidanou hodnotou. Jedná se například o označování zboží dle individuálních požadavků zákazníků, používání speciálních balících technik, zasílání vzorků, doručování certifikátů kvality zákazníkům a mnoho dalších.

„Potenciál pardubického regionu k rozvoji průmyslové výroby vnímáme jako velkou příležitost pro naši společnost. Plánujeme logistické centrum dále rozšiřovat. Druhou logistickou halu uvedeme do provozu již v lednu příštího roku,“ dodává Tomáš Holomoucký.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Tepelné tvarování jako klíč k úspěchu v automatizaci procesů

Tepelné tvarování se rychle stává vyhledávaným řešením při výrobě odolných obalů, tvarovaných proložek (trayů) a plastových zásobníků pro taková odvětví jakými jsou automotive, potravinářství, farmaceutický průmysl, elektronika nebo široký segment intralogistických procesů. Proč? Takto vyrobené obaly nabízí ideální kombinaci trvanlivosti a výkonu. Jejich uživatelé mohou využívat moderní identifikační technologie pro případné sledování v rámci dodavatelského […]

„Čelní vozík z Číny? Tak to určitě… Jenže tahle značka dávno neznamená nespolehlivé“

Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že značka EP Equipment, která spolupracuje s evropskou jedničkou Kion Group, vyrábí vozíky pro celý svět – a Simple Lift je přináší i malým firmám v Česku a na Slovensku? Už 30 let víme, co ve skladu funguje. A taky […]

Welcomo nyní pracuje i s e-doklady

Digitalizace státní správy je už několik let velkým tématem, které přineslo řadu inovací a modernizací nejen ve veřejném sektoru. Jednou z nich jsou e-doklady, moderní a bezpečný způsob ověřování identity bez nutnosti nosit s sebou fyzický doklad totožnosti. Zatímco dříve byly možnosti jejich využití omezené, dnes je lze uplatnit i v soukromé sféře. M2C Innovis […]

Tomáš Novotný: Mošnovský park dál roste. A připravujeme také projekt na Vysočině

Tomáš Novotný nastoupil v lednu roku 2024 do čela české developerské společnosti Concens Investments s ambiciózní strategií firemní expanze. Zahájením výstavby II. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově byl loňský cíl splněn a firma pokračuje i letos v realizaci své podnikatelské strategie. Tomáš Novotný představuje, co se dosud povedlo a co Concens Investments chystá. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required