logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Chystaná část Pražského okruhu mezi Březiněvsí a Satalicemi povede přes tunely. Z 13 kilometrů...
  • Vedení společnosti Icom transport jmenovalo novým generálním ředitelem Lukáše Loupa. Pro firmu...
  • Možnost využití umělé inteligence (AI) se stává zásadní faktorem pro spotřebitele, kteří...
  • V rámci výuky vedlejší specializace Logistika – mezinárodní přeprava a zasílatelství na katedře...

Bezpečnostní technik: Umění aplikovat teorii v praxi

22. října 2010
Zpravodajství 0
905

Podle personálních agentur patří poptávka po adeptech na pozici bezpečnostního technika v logistickém odvětví spíše ke skupině neobvyklých požadavků. Poptávka po nich je proto sporadická. V některých distribučních centrech jsou povinnosti bezpečnostního technika v kompetenci více pracovníků, jinde se jedná o externího zaměstnance, který má na starosti více klientů.
Základní charakteristika této pozice se však v logistických společnostech příliš neliší. Bezpečnostní technik v provozu oddělení logistiky ve větší firmě nese zodpovědnost nejen za dodržování bezpečnostních předpisů, pravidel a norem, ale také za jejich stanovení. Kromě toho provádí audit dodržování bezpečnostních norem a hlídá následné dodržování jeho výstupů a doporučení. S novými nařízeními a normami seznamuje pracovníky na pravidelných školeních.
Bezpečnostní technik má v neposlední řadě ve své kompetenci systém hlídání revizí u vyhrazených a nevyhrazených technických zařízení, jako jsou skladové regály, dopravníkové dráhy, balancéry, zdvihací zařízení a podobně. Ve většině společností také navrhuje a organizuje systém pro hlídání platnosti revizí výše uvedených zařízení. „K dalším povinnostem bezpečnostního technika patří zodpovědnost za řešení ergonomie na pracovišti, za měření rizikovosti práce a stanovování kategorizace práce,“ upřesňuje Lucie Kryvošová, brand managerka z personální agentury MANPOWER.
Bezpečnostní technik úzce spolupracuje s vedoucím pracovníkem logistiky, ale také s vedoucím výroby, kterému posílá reporty o dodržování bezpečnostních pravidel a seznamuje ho se stavem bezpečnosti na provozu logistiky. K jeho povinnostem tedy patří pravidelné vyhodnocování a aktualizace rizik v souvislosti s vykonávanými činnosti. „Mezi naše klienty patří především společnosti z automobilového průmyslu, strojírenství a logistiky,“ dodává Lucie Kryvošová.
Ve větších společnostech bezpečnostní technik za svou činnost zodpovídá manažerovi oddělení bezpečnosti práce. Zpravidla se jedná o funkci bez podřízeného personálu, ve struktuře společnosti jde o pozici na úrovni specialisty.

Ideálním kandidátem bývá absolvent technické univerzity, fakulty bezpečnostního inženýrství. Vysokých škol se zmíněným zaměřením však nenajdeme mnoho, a tak jsou společnosti nuceny ze svých požadavků většinou slevit. Bezpečnostním technikem se proto podle Lucie Kryvošové může stát kandidát se vzděláním v oblasti logistiky, strojírenství a ekonomiky.
Od uchazeče se v prvé řadě očekávají zkušenosti v oblasti výrobních podniků či logistických firem a v neposlední řadě zkušenosti v BOZP. Šance kandidáta na pozici bezpečnostního technika rostou u pracovníka, který měl v předešlém zaměstnání na starosti provoz podniku.
Mezi požadované schopnosti bezpečnostního technika patří především flexibilní reakce na legislativní změny a jejich úspěšné implementování do potřeb výrobních popřípadě logistických firem se zaměřením na jejich praktické využití. „V některých případech lze přijmout kandidáta bez specifických znalostí související s funkcí bezpečnostního technika. Co však uchazeč musí mít, je alespoň základní povědomí o problematice bezpečnosti práce v logistice,“ zdůrazňuje Lucie Kryvošová.
Bezpečnostní technik by se neměl cítit jako úředník-teoretik. Naopak se od něho očekává schopnost své teoretické vědomosti úspěšně aplikovat do rutinního života výrobních a logistických center. Mělo by jít o člověka s komunikativními a organizačními schopnostmi, který umí pracovat samostatně a flexibilně. Důslednost, aktivní přístup a zvlášť zodpovědnost – především tyto schopnosti mu nesmějí chybět.
Současný pracovní trh trpí nedostatkem specialistů tohoto charakteru. Bezpečnostního technika proto není jednoduché nalézt. K metodám jejich získávání patří vyhledávání prostřednictvím inzercí na internetových portálech, v tištěných médiích a odborných časopisech. Další metodou personálních agentur je cílená prezentace na středních a vysokých školách.
Platové ohodnocení se pohybuje od 25 000 korun měsíčně. Zároveň se odvíjí od velikosti firmy, jejího zaměření, vzdělání a praxe adepta. Bezpečnostní technik může počítat s běžnými zaměstnaneckými výhodami včetně mobilního telefonu a notebooku.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Systém Dematic Pouch: větší efektivita, méně námahy

Krátké dodací lhůty, rostoucí objem vráceného zboží a integrace online a offline kanálů, to jsou zásadní výzvy, kterým čelí moderní maloobchodní společnosti. Systém závěsných tašek Dematic Pouch jim nabízí efektivní řešení: díky vysoké flexibilitě, ergonomickým pracovištím a inteligentním procesům zajišťuje udržitelné plnění objednávek. Dematic Pouch je efektivní, flexibilní a všestranný Moderní maloobchod je dynamičtější než […]

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required