ORION uspokojí požadavky všech typů zákazníků
Jedná se o komplexní a svými širokými možnostmi ojedinělé řešení pro elektronickou výměnu dat (EDI) a bezpapírovou komunikaci, které zahrnuje veškeré doklady v obchodním styku, jako jsou objednávky, faktury, dodací listy, ceníky a řadu dalších. Vinařům však kromě samotného zajištění elektronické výměny dokladů přináší mnohem více – zejména se jedná o možnost jednoduchého rozšíření spolupráce na více obchodních partnerů bez nutnosti dalších nákladů, úsporu času a peněz, ale také eliminaci chyb, spolehlivost a celosvětovou kompatibilitu. Flexibilitu řešení EDI ORION, které lze nastavit zcela individuálně podle konkrétních přání zákazníků, potvrzuje skutečnost, že mezi jeho uživateli z řad vinařů jsou jak menší vinařské podniky, tak klíčoví hráči na trhu jako Bohemia Sekt, Soaré Sekt, Vinné sklepy Valtice, Templářské sklepy Čejkovice, Ravis Rakvice, Patria Kobylí, Zámecké vinařství Bzenec, Vinselekt Michlovský, Nové Vinařství, Vinařství Radomil Baloun a další. Mezi nejnovější uživatele EDI ORION pak můžeme zařadit Vinacz z Dolních Bojanovic a od listopadu i společnost Znovín Znojmo.
David Reichel, ředitel divize CCV eBusiness k tomu dodává: „Jsme rádi, že si největší tuzemští producenti vína zvolili nás jako tuzemského EDI poskytovatele, ale jsem si jist, že důvodem je hlavně kvalita našich služeb. Velkou výhodou řešení EDI ORION je také jeho dostupnost a jednoduché nasazení. Smysl rozhodně má i pro společnosti s menším počtem vyměňovaných dokladů, získat od nás mohou výhodný balík standardních služeb. Zákazník tak všechny starosti kolem EDI komunikace nechává v plném rozsahu na nás, samozřejmostí je možnost zabezpečené archivace.“
EDI ORION pomůže s obchodními a logistickými procesy i datovými schránkami
Důležitým kritériem při výběru řešení elektronické výměny dat bývá stoprocentní outsourcing těchto činností mimo příslušnou firmu, a to včetně archivace. Odpadají tak starosti s nutnými instalacemi, správou a udržováním celého systému EDI. Nejinak tomu bylo i u společnosti Bohemia Sekt, jak dokládá Jan Regner, manažer IT: „Řešení této komunikace formou služby (SaaS) je pro nás hodně zajímavé díky možnosti rychlého nasazení a navíc je velice jednoduché i pro koncové uživatele, kteří tak mají garantován přístup k EDI zprávám prakticky kdykoliv a postačuje jim k tomu pouze běžný webový prohlížeč. Prostřednictvím rozhraní Orionu komunikujeme EDI zprávy pokrývající veškeré produkty skupiny BOHEMIA SEKT, jako jsou značky Habánské sklepy, Vino Mikulov nebo Chateau Bzenec, přičemž neocenitelná pro nás byla zejména bezproblémová integrace s korporátním systémem SAP.“ Co se týče samotných EDI zpráv, dochází postupně k využívání jejich dalších typů (například avízo o odeslání zboží, potvrzení o příjmu zboží) a tedy postupné integraci EDI do jednotlivých procesů v oblasti obchodu a logistiky. V rámci nasazení EDI ORION našli ve společnosti Bohemia Sekt i řešení pro správu celkem osmi firemních datových schránek, a to rozšířením řešení EDI i na komunikaci s informačním systémem datových schránek.
Širokou škálu využití EDI popisuje rovněž Karel Havlík, IT manažer společnosti Templářské sklepy Čejkovice: „EDI komunikací u nás řešíme procesy zpracování objednávek a faktur od obchodních partnerů a velkých řetězců, ale také bezproblémovou výměnu dokladů s naším logistickým operátorem. Zapojení EDI komunikace do logistických procesů nám přináší nejen úsporu, ale především výhody v podobě rychlého a hlavně bezchybného zpracování objednávek, přesnou fakturaci na základě potvrzení příjmu zboží a spolehlivé doručování všech dokladů partnerům.“
Trend využívání EDI komunikace mezi vinařskými podniky potvrzuje i Štěpán Bilíček, ekonomický náměstek společnosti Znovín Znojmo: „Denně prodáváme kolem 17 000 lahví vína a EDI komunikace je pro nás při tomto množství významným pomocníkem. Ve využívání EDI však nejsme žádným nováčkem, nově jen od listopadu přecházíme na řešení EDI ORION, které daleko lépe splňuje naše konkrétní požadavky.“