Logistické centrum v Salzburgu, do jehož výstavby investoval DB Schenker 26 miliónů euro, slouží jako významné překladiště pro toky zboží v Evropě. Komplex zaujímá rozlohu 80 000 m2 a je tvořen rozsáhlým překladištěm o rozloze 10 000 m2, skladovou halou a kancelářskou budovou.
“Po napojení vlečky na železniční síť představuje náš terminál plně vybavený multifunkční hub. Našim zákazníkům nyní nabízíme veškerý komfort železničních přeprav všude tam, kde je to pro ně výhodné,” řekl Karl Nutzinger, člen představenstva Schenker AG zodpovědný za pozemní přepravy.
V Salzburgu jsou nyní možné všechny varianty železniční přepravy – od transportu jednotlivých kamionů, přes kombinované přepravy až po přepravy v ucelených vlacích. “Železnice je ekologickou a ekonomickou alternativou k silniční přepravě určitých druhů zboží na dlouhé vzdálenosti. Spojujeme železnici přímo s předchozí a následnou přepravou kamiony a našimi skladovými koncepcemi bez zprostředkující přepravy,” řekl Elmar Wieland, předseda představenstva Schenker & Co AG ve Vídni, zodpovědný za jihovýchodní Evropu včetně České republiky.
Podpora železniční přepravy je jednou z důležitých aktivit DB Schenker. Do roku 2020 plánuje přesunem přepravy zboží na koleje snížit produkci emisí CO2 ze své činnosti o 20 %. Železniční přepravu podporuje také v České republice, v současné době disponují železniční vlečkou terminály v Brně, Novém Jičíně a Pardubicích.
Nový terminál v Salzburgu také výrazně přispěje k upevnění pozice DB Schenker jako partnera pro papírenský průmysl – disponuje technologií pro nakládku obřích rolí papíru a slouží jako kvalifikované středisko pro přepravu papírové drti a papíru v Rakousku. Kromě papírových rolí mohou být pomocí železnice přepravovány veškeré náklady s jednotkovou váhou do 7,5 tuny.