logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Areál Arete Park Rokycany I o rozloze přes 22 tisíc metrů čtverečních byl dokončen a poslední...
  • Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic oznámil obsazení pozice HR Manager:...
  • O investicích v České republice s Gabrielou Hrbáčkovou, AFI „Zájem zahraničních investorů roste...
  • Svého miliontého robota uvedla do provozu společnost Amazon. Stalo se tak v jeho fulfillmentovém...

Linka Bohemia Express Lovosice – Duisburg slaví jubileum

4. října 2010
Doprava 0
940

I přesto, že rámcové podmínky nebyly před 5 lety pro vznik linky nijak zvlášť příznivé, podařilo se oběma partnerům ve spolupráci s národními železnicemi ČD a DB linku rozjet. V době globální krize ji pak nejen udržet, ale i dále rozvinout. V průběhu pěti let, které od startu linky uplynuly, se podmínky pro kombinovanou dopravu silnice – železnice v ČR v mnohém postupně mění k lepšímu.
Začátky první linky byly jen skromné: po jejím startu operátoři nabídli týdenní přepravní kapacitu 70 kamionových zásilek v každém směru a odjezdy vlaků každý třetí den. Už po roce ale přibyla druhá linka do Hamburku, zvýšil se počet odjezdů vlaků a týdenní přepravní kapacita linek narostla na 210 kamionových zásilek v exportu a 210 v importu.
Počínaje dnem pětiletého výročí od startu první linky odjíždějí vlaky do Duisburgu po každém pracovním dni. Přepravní kapacita obou linek tím dosáhla 560 kamionových zásilek týdně, tj. cca 28.000 kamionů za rok.

Překladiště kombinované dopravy jsou branami, které pro přepravu zboží otevírají cestu na železnici:

Mezi nejvýznamnější pozitivní změny patří především fakt, že v Lovosicích bylo uvedeno do provozu nové kapacitní překladiště kombinované dopravy ČD-DUSS, které poskytuje garantovaný nediskriminovaný přístup pro všechny zákazníky z řad operátorů, silničních dopravců a speditérů. V Lovosicích jsou tak dnes k dispozici dvě překladiště, jejichž kapacita umožňuje získávání dalších přepravních objemů pro železnici. Z obou lovosických překladišť se během krátké doby staly brány do sítě evropských expresních vlaků kombinované dopravy, sloužící potřebám silničních dopravců a speditérů, kteří pro přepravy zboží z a do ČR využívají železnice.

Systém dělby práce s vysokou produktivitou práce v přepravě

Spolupráce silničářů a železničářů se dobře osvědčuje, má své nepochybné výhody a její význam do budoucna ještě zesílí. Oběma stranám totiž umožňuje dosažení vyšší produktivity práce:
– silničáři, kteří na sebe berou složitost a vyšší nákladovost přepravy zboží na takzvané první a poslední míli, tuto umí obsloužit pružněji, rychleji a přitom efektivněji než železnice
– železničáři zase naopak zvládají přepravy o velkých objemech na dlouhé vzdálenosti s vyšší produktivitou práce, než silničáři

Nejen pro silničního dopravce, ale především pro koncové zákazníky je přitom důležité, že přepravy po obchodní i organizační stránce zůstávají plně v rukou silničního dopravce, a to v celém přepravním řetězci. Úzká vzájemná spolupráce obou dopravních oborů silnice a železnice má za těchto předpokladů svoji silnou vnitřní logiku a smysluplnost. Právě proto lze právem tvrdit, že lepší budoucnost má kombinovaná doprava v ČR teprve před sebou.

Vyhlídky do budoucna jsou dobré

Českých dopravních firem, které službu kombinované přepravy se zapojením železnice každodenně pravidelně využívají, postupně přibývá. Je jich dnes už několik, a tak počet jízd jejich návěsů, které místo po evropských dálnicích křižují Evropou po železnici, jde ročně do tisíců. Svoji zásluhu na tom má také stát, který české silniční dopravce, jež k přepravě využívají železnici, v roce 2009 poprvé investičně podpořil. Také proto bude letošní počet intermodálních návěsů přepravených mezi ČR a Německem po železnici oproti minulým rokům až několikanásobně vyšší. Dosavadní vývoj, jakož i nové signály od českých a zahraničních silničních dopravců dávají oprávněnou naději, že letošní čísla budou rekordní. Je to velmi dobrá zpráva, která zároveň avizuje, že konečně nastal čas, kdy vlaky kombinované dopravy naložené silničními návěsy budou moci už brzy jezdit z Německa nejen do Lovosic, ale konečně také napříč Českou republikou.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Systém Dematic Pouch: větší efektivita, méně námahy

Krátké dodací lhůty, rostoucí objem vráceného zboží a integrace online a offline kanálů, to jsou zásadní výzvy, kterým čelí moderní maloobchodní společnosti. Systém závěsných tašek Dematic Pouch jim nabízí efektivní řešení: díky vysoké flexibilitě, ergonomickým pracovištím a inteligentním procesům zajišťuje udržitelné plnění objednávek. Dematic Pouch je efektivní, flexibilní a všestranný Moderní maloobchod je dynamičtější než […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required