Jebel Ali – strategická pozice
Více než 60 % nákladu přicházejícího do Spojených arabských emirátů a sousedních zemí jde přes Dubajský emirát. Jebel Ali je šestým největším námořním přístavem na světě a nákladová plocha na dubajském letišti (DXB) se v mezinárodních statistikách řadí na osmé místo na světě.
Pokračující rozvoj regionu
Dubaj bude navíc dále posílena jako centrální uzel na mezinárodní úrovni. Symbolem toho je projekt “Dubajské světové centrum”, jehož výstavba právě probíhá: Jeho klíčovou součástí je nové letiště
Al-Maktoum se šesti ranvejemi, které je již ve zkušebním provozu. Kromě nového letiště se budují kancelářské prostory, servisní infrastruktura, logistické město, průmyslová střediska a obrovské bezcelní pásmo.
Expanze společnosti cargo-partner
Logistická společnost otevírá na Arabském poloostrově svou první pobočku s 12 zaměstnanci. Kancelář společnosti cargo-partner v Jebel Ali se nachází jen „coby kamenem dohodil“ od logistického města. Stefan Krauter, generální ředitel skupiny cargo-partner, říká: “Spotřeba v Dubajském emirátu, který z velké části spoléhá na dovoz, byla jen minimálně poznamenána vlnou spekulací na konci roku 2009. Investiční aktivita se po dlouhotrvajícím mimořádném vzestupu snížila na normální úroveň. Kromě místního trhu je pro nás Dubaj dokonce ještě zajímavější jako dopravní uzel, díky své velmi výhodné geografické poloze a jedinečné infrastruktuře pro leteckou a námořní nákladní dopravu. Dubaj je nejen branou do ostatních Emirátů a zemí Perského zálivu, ale rovněž místem překládky pro velkou část Východní Afriky.
Zejména je pro nás atraktivní ponechat si společnou námořní a leteckou dopravu z našich poboček v Asii k evropským příjemcům pod kontrolou od A do Z. Zde jsme již schopni nabídnout zákazníkům na letošní Vánoce snížení doby přepravy téměř o polovinu v porovnání s námořní dopravou a rovněž podstatně nižší sazby oproti čistě letecké dopravě. A kdo je schopný toto zapracovat do svého časového plánu může rovněž ušetřit na skladovacích nákladech a emisích CO2 v porovnání s čistě leteckou dopravou.”
Společnost se sídlem v Rakousku plánuje další logistické pobočky v tomto regionu.