Obchodní výměna mezi Evropou a Čínou nabírá znovu na dynamice a vše nasvědčuje tomu, že ještě zintenzivní. V prvním pololetí roku 2010 vzrostl meziročně objem do Evropy importovaného zboží o 23 procent. „Úsporná opatření a snížení zásob v roce 2009 u výrobních a prodejních společností z důvodu hospodářské recese na straně jedné a výrazné oživení poptávky od začátku roku 2010 na straně druhé. To jsou důvody vcelku nečekaného nárůstu přepravovaných objemů,“ vysvětluje Radek Duda, produktový manažer námořních přeprav ve společnosti Schenker. „Nejvýrazněji vzrostl objem přeprav solárních panelů. Ty zažívají mimořádný boom,“ říká Radek Duda.
Aby DB Schenker odpověděl na poptávku po rychlých a cenově atraktivních přepravách menších zásilek z Dálného východu, rozšiřuje svoji sít LCL přeprav o novou přímou sběrnou linku ze středo-čínského přístavu Ningbo do Prahy. Rychlejších přepravních časů za současného snížení ceny je dosaženo omezením překládky zboží.
LCL neboli sběrná služba menších zásilek (less than container load) je atraktivní pro firmy, které potřebují přepravit objem zboží, který nezaplní celý námořní kontejner. „Díky sdílení kapacity mezi zákazníky a s pomocí LCL specialistů DB Schenker starajících se o všechny sběrné linky je do ceny přepravy započítán pouze skutečný objem zásilky. I společnosti přepravující menší objemy dosáhnou díky sdílené přepravní kapacitě na ceny, s nimiž mohou konkurovat velkým hráčům na trhu,“ dodává Radek Duda.