Na podzim stejného roku Renault Trucks na závodě 24 hodin nákladních vozidel v Le Mans představil Renault Magnum, nesoucí barvy slavné silnice. Vzhledem k velkému úspěchu a zájmu, který toto vozidlo u veřejnosti vzbudilo, se Renault Trucks rozhodl uvést ho do prodeje ve formě speciální série nazvané „Route 66“. Ta zahrnuje specifickou vnější výzdobu, jedinečné čalounění a špičkovou výbavu. Tento Magnum v sobě spojuje znamenitost značky Renault Trucks a americký sen.
Rok 2010: přichází Magnum v limitované sérii „Route 66“, aby na evropské silnice uvedl americký sen.
Pokud na světě existuje privilegium, tak jím je brázdit silnice na palubě opravdové legendy, jakou je Magnum ve své verzi Collector. Limitovaná série „Route 66“, věrná své pověsti a vybavená tou nejprestižnější výbavou, se ještě více než kdy dřív ukazuje být referencí pro jízdy na dlouhé vzdálenosti. Nadchne početné milovníky vyzdobených nákladních vozidel a amerického snu.
Nejprve vnější výzdoba: kovově šedá barva, typická pro americké cisternové automobily, dále okřídlené logo Route 66 na dveřích, zvláštní hliníková kola „Diamond Brite“, pochromovaná maska chladiče, aluminiový zásobník vzduchu, atd. Není pochyb o tom, že tento Magnum na našich silnicích vyvolá ještě větší pozornost než obvykle!
Z říše snů je také interiér vozidla. Exkluzivní čalounění v antracitově šedé barvě a červené logo Route 66 odpovídají vnějšímu dekoru. Co se týče výbavy, Magnum „Route 66“ dostal do vínku to nejlepší: převodovku Optidriver+, paket Pack Excellence obsahující rádio s CD a MP3 přehrávačem a Bluetooth, chladničku umístěnou pod lůžkem, kabinu multipass a otáčecí sedadlo spolujezdce. Co se týče mechaniky, je Magnum v limitované sérii „Route 66“ nabízen jako tahač 4 x 2 a zákazník si může vybrat motor DXi 13 Euro 5 ve verzi 440 k, 480 k nebo 520 k.
Jako vozidlo, určené nadšencům, nabízí Magnum v limitované sérii „Route 66“ také paket výhod pro řidiče. Ten obsahuje roční členství zdarma v klubu Truck Driver Club, exkluzivní bundu s logem Route 66 a maketu vozidla Magnum v měřítku 1 : 43.
Dobrodružství „Route 66“ má své pokračování na internetu
Renault Trucks se rozhodl prodloužit dobrodružství „Route 66“ na internetu, a to prostřednictvím webových stránek www.magnum-route66.renault-trucks.fr. Ty byly původně vytvořeny za účelem sledování expedice v roce 2009, v r. 2010 byly využity pro účely prezentace limitované série Renault Magnum ve všech jejích aspektech.
Rok 2009: Renault Magnum zdolává Route 66
Legendární vozidlo na legendární silnici
Legendární vozidlo a proslavená silnice se setkaly. 20 let po svém uvedení na trh překonal Renault Magnum svoje hranice v samém srdci Spojených států na slavné Route 66. Ve dnech 3. až 13. dubna 2009 vstoupil do historie, když se stal prvním francouzským nákladním vozidlem, které tuto silnici celou projelo. Od Chicaga ve státě Illinois až po Los Angeles v Kalifornii ujel 3 620 kilometrů přes nejproslavenější města Spojených států. Na jeho palubě byli dva řidiči vybraní pro tento neuvěřitelný výkon.
Základy silniční legendy – inovace a technologie
Renault Magnum byl prvním evropským vozidlem, vytvořeným vskutku pro řidiče. Díky ploché podlaze kabiny mu umožnil snadný pohyb uvnitř kabiny. Kabina Renault Magnum se po celé další roky vyvíjela vždy se zaměřením na osobu řidiče tak, aby mu poskytla stále lepší ergonomii, pohodlí a prostor. Konkurentům trvalo více než 20 let než se mu vyrovnali, aniž by ho dokázali předčít. Tento dlouholetý náskok vozidlu umožnil získat si natrvalo srdce řidičů, kteří v něm i dnes vidí „krále silnic“.
Míle a velké vzdálenosti
Renault Magnum je stejnou měrou oblíben také u dopravců na velké vzdálenosti, a to díky pohodlí na palubě ale také díky výkonu. Brázdí Evropu od severu k jihu, stává se referenčním dálničním vozidlem zejména ve Španělsku. Jízda po Route 66, vedoucí od velkých průmyslových metropolí u Velkých jezer přes Las Vegas až po východní pobřeží, byla opravdovým dobrodružstvím pro tohoto francouzského „king of the road“.
Dobrodružství v oblasti technologie
Starý kontinent i „nový svět“ používají pro povolení jízdy svých vozidel environmentální normy, které jsou ale zcela rozdílné. Americká norma US 07 Standards je stejně přísná jako evropská norma Euro V, i když jsme v zemi, o níž se říká, že v ní nafta teče proudem. Obě normy bylo třeba propojit, což byl nezvyklý úkol pro inženýry Renault Trucks.
Dobrodružství v oblasti mechaniky
Jako přímý důsledek rozdílů v oblasti technologie, nebylo možné se na americkém území spolehnout na údržbu evropské mechaniky, řízené normou Euro V. Adblue, přísada nutná pro technologii Renault Trucks v oblasti snížení znečistění, systém SCR, tehdy ještě neexistovala. Aby mohl svým vozidlům poskytnout běžnou údržbu, musel Renault Trucks France s sebou přivézt hlavní náhradní díly pro případy opotřebení nebo případné poruchy. Nakonec ale všech 3 600 kilometrů slavné Route 66, zdolaných za 7 dní, byly jen zdravotní projížďkou pro vozidlo, které bylo vytvořeno, aby poskytovalo stálý a spolehlivý výkon při počtu 100 000 km ujetých za rok.
Lidské dobrodružství
Držet volant vozidla o hmotnosti přes 40 tun znamená být jedním z řidičů kamionů a součástí svébytného světa, jeho kódů a jeho spojení okolo té největší vášně – vášně pro silnici a nákladní vozidla. Renault Trucks stojí vždy po boku řidičů a je jim na silnici nápomocen tam kde je třeba, díky své servisní síti a asistenčním vozidlům, které přijedou na pomoc 24 hodin denně.
Řidiči, zákazníci, zaměstnanci, všichni nadšení příznivci nákladních automobilů a vozidla Magnum obzvlášť, projeli na palubě tří vozidel Magnum celou Route 66, protínající osm států, a společně prožili nejpamětihodnější kilometry svého života.
Tuto nezvyklou výpravu s dávkou dojetí a hrdosti sledovala také celá firma i její distribuční a servisní síť.
Díky nim koneckonců celý svět francouzské autodopravy uviděl, jak ve vlasti často kritizovaná francouzská vlajka na čas zavítala do země strýčka Sama. Pro Renault Trucks i pro celou francouzskou autodopravu to byla výjimečná chvíle, kdy mohli zbytku světu ukázat, že francouzský průmysl nákladních vozidel i dopravci, navzdory stále ještě nelehké situaci na trhu a hranicím, hledí budoucnosti vstříc.
Legendární vozidlo Magnum
30 let legendy
V roce 1979 se společnost Renault Průmyslová vozidla začíná zabývat výrobou automobilu, z něhož vzejde model AE. Původní myšlenkou bylo v souladu s inovačními hodnotami firmy prosadit novou vizi nákladního vozidla na trhu, který tehdy v rámci slavných 30 poválečných let zaznamenával obrovský rozvoj. Nástup hospodářské krize projekt zpomalil, legenda se ale již dala do pochodu.
1990
Vskutku revoluční nákladní vozidlo AE bylo veřejnosti představeno teprve v roce 1990. První revoluce, kterou přineslo, se týkala mechaniky. Kotoučové brzdy byly umístěny na přední kola, což byla světová inovace, vyvinutá firmou Renault v r. 1988. Do historie ale vstoupila především kabina vozidla. Konstruktéři vsadili na oddělení kabiny od motoru a tím uvolnili místo pro řidiče. Vyvýšená kabina s plochou podlahou modelu AE definitivně stanovila siluetu vozidla a také – především – pozvedla postavení řidiče.
1991: nákladní automobil roku
Tento získaný titul je potvrzením ohromujícího úspěchu vozidla AE u řidičů, ale také u zákazníků z řad dopravců, kteří se pouštějí na evropské silnice dobýt nové trhy.
1992: Magnum
Zavedení nového jména, „Magnum“.