V jednom z nejmodernějších logistických terminálů v Evropě plánuje DB Schenker zajišťovat komplexní logistické služby pro nadnárodní společnosti. Prvním zákazníkem je globální dodavatel svařovacích materiálů a zařízení společnost ESAB. Nový terminál je jedním z největších developerských projektů současnosti a má velký potenciál pro hospodářský rozvoj nejen Pardubic, ale i celého regionu.
„Jsem potěšen, že se projekt podařilo po necelých dvou letech dokončit a uvést v život. Nový terminál je výraznou ekonomickou investicí do rozvoje zdejšího kraje,“ uvedl Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker v České republice. „Lokalitu Pardubice – Semtín jsme si nevybrali náhodou, jde o významný dopravní uzel, který v poslední době prožívá dynamický rozvoj infrastruktury a má výborné železniční spojení,“ doplnil Tomáš Holomoucký.
„Nový terminál patří mezi naše nejrozsáhlejší počiny v Pardubickém kraji a jsme rádi, že můžeme tento projekt realizovat s tak zkušeným partnerem jako je DB Schenker,“ řekl Petr Dědek, jednatel společnosti D+D Real.
O významu nového terminálu svědčí také například skutečnost, že společnost ESAB má na celém světě celkem 3 centrální distribuční sklady a jeden z nich je právě v Pardubicích. Je určen pro distribuci v rámci celé Evropy.
Nový logistický terminál v Pardubicích – Semtíně
- Terminál je umístěn na významném dopravním uzlu, v blízkosti dálnice D11 z Prahy a rychlostní komunikace R37 z Hradce Králové.
- Logistický komplex disponuje 15 nákladními hydraulickými rampami, včetně jedné, která umožňuje boční nakládání.
- DB Schenker bude v terminálu zajišťovat tyto služby: skladová logistika, mezinárodní i vnitrostátní přepravy a služby s přidanou hodnotou (polepování zboží, speciální značení zboží dle zákaznických požadavků, balení pro zámořskou přepravu, posílání vzorků do výrobních závodů atd.)
- DB Schenker plánuje využít železniční přepravu – především pro přivážení výrobků z výrobních závodů.
- Terminál disponuje železničním napojením pro 6 vagónů a krytou vykládací rampou.
- Po terminálu v Brně se jedná o již druhý terminál DB Schenker se železničním napojením v ČR.
- Terminál má dobré železniční spojení do Varšavy, Prahy, Moskvy a Hamburku.
- Sklad je vybaven regálovým systémem, nejmodernějšími technologiemi i manipulační technikou a zabezpečen požárním i bezpečnostním systémem.
- Hala terminálu je vysoká 10,5m.
- Celková plocha haly je 12 000m2.
- Přidružená administrativní budova má celkovou plochu 400m2.
- Kapacita skladu je 13 500 paletových míst.
- V hale je nainstalováno energeticky úsporné osvětlení.
- Plánovaný počet zaměstnanců terminálu do konce roku 2010: 65 osob.
- V minulosti sloužila plocha pozemku jako popílkoviště (nešlo tedy o zemědělskou půdu), tedy jako úložiště sypkých odpadů z energetických provozů.