Použití nové hnací nápravy od firmy AxleTech International – XTL (‘Xtended Tyre Life’ neboli prodloužená životnost pneumatik) při překládce prázdných kontejnerů radikálně snižuje náklady na pneumatiky. Hnací nápravou XTL je vybavena nejnovější řada strojů Hyster pro manipulaci s prázdnými kontejnery H16-22XM-12EC.
Nová hnací náprava XTL použitá u nejnovějších strojů Hyster pro manipulaci s prázdnými kontejnery významně sníží celkové náklady spojené s jejich provozem. Hlavní nákladová položka přístavních a terminálových provozů – pneumatiky – tak nyní podle nejvýznamnějšího výrobce manipulátorů může být snížena až o 30% u předních (poháněných) pneumatik a o 15% u zadních (řízených) pneumatik.
Stroje Hyster poprvé s technologií hnací techniky Hyster ve Phoenix-Zeppelin. “Můžeme tak spolehlivě dokázat, že nová náprava XTL významně zvyšuje životnost pneumatik a značně snižuje náklady po celou dobu funkční životnosti stroje.”
Diferenciál nápravy XTL je namontován vždy na konci kola a na každé straně hřídele a umožňuje tak nezávislé otáčení kol, což významně minimalizuje opotřebení pneumatiky. Typické kónické opotřebování ‘nepohyblivých’ dvojic pneumatik u tradičních náprav je eliminováno nápravou XTL, kdy se každé kolo může otáčet zcela nezávisle při plném zachování možnosti akcelerace a brzdné síly.
Redukce nákladných prostojů a výměn pneumatik
“Výměny pneumatik u velkých kontejnerových manipulátorů jsou nejen nákladné, ale mohou být i příliš zdlouhavé, protože výměnu je většinou potřeba provést v dílně,” dodává Michal Beneš. “Méně výměn pneumatik znamená menší prostoje a navíc menší spotřebu kaučuku potřebného k výrobě pneumatik, což přispívá ke zlepšení životního prostředí.”
Uvedení hnací nápravy XTL na trh je výsledkem sedmi let vývoje a významných investic společností Hyster a AxleTech International. “Produkty Hyster jsou považovány za velmi odolné a spolehlivé s nejnižšími celkovými náklady na vlastnění (Total Cost of Ownership). Nová hnací náprava XTL je významným průlomem jak pro společnost Hyster, tak pro celé odvětví kontejnerizace, což jen potvrzuje roli výrobce manipulační techniky Hyster jako hlavního představitele inovací pro těžké provozy, díky kterým se náročné manipulační úkony stávají skutečně obchodně přínosnými,” uzavírá Michal Beneš.
Výrobce manipulační techniky Hyster plánuje postupné zavádění nové technologie AxleTech XTL do kompletní řady vysokozdvižných vozíků pro těžký provoz a kontejnerových manipulátorů. Pro další informace o inovacích Hyster navštivte www.hyster.com/europe a pro informace o technologii hnací nápravy XTL www.axletech.com/xtl.