Jeden z nejsledovanějších exponátů LacrimAu umělce Federico Díaze, také nazývaná zlatá slza, měla původně obsahovat přesně tunu zlata. „Objem zlata je jiný, ale to nic nezměnilo na přípravách, které jsme celému transportu věnovali. LacrimAu byla umístěna do na míru vytvořeného kovového rámu, který zaručoval stabilitu exponátu při přepravě a umožňoval manipulaci s ním, aniž by došlo k sebemenšímu otěru zlata. Exponát byl poté umístěn do přepravní bedny o celkových rozměrech: 80x75x125 cm,“ říká Petr Slabý, produktový manažer výstav a veletrhů ve společnosti DB Schenker.
Přeprava zlaté slzy probíhala zcela jinak, než snímání reliéfů ze sochy Svatého Jana Nepomuckého. „Zatajení času i trasy přepravy bylo nejlepším zabezpečením. Stejně postupujeme i při transportech obrazů, soch a dalších cenných uměleckých děl,“ uvádí k přepravám Petr Slabý. Speciální přeprava proběhla bez nejmenších komplikací a letecká doprava z Prahy do Šanghaje zabrala dva dny. Náročné bylo vyjednávání s čínskými úřady. Dovoz a vývoz uměleckých předmětů je citlivé téma všude na světě a pořadatelé EXPO 2010 žádné výjimky nepřipouštěli.
DB Schenker zúročil zkušenosti získané při zajišťování přeprav pro letní olympiádu v Pekingu před dvěma lety. „Zlatá slza nebo reliéfy štěstí se těšily značné pozornosti médií. Na výstavu jsme však průběžně přepravovali stovky zásilek obsahujících vše od propagačních předmětů, přes kostýmy hostesek až po obrazy a sbírku umění do sekce Opičí král nebo materiál k doprovodným programům Street Art a českého designu Archiv zázraků. I když jde často zdánlivě o maličkosti, úspěšná výstava by bez nich nemohla proběhnout,“ dodává Petr Slabý.
EXPO 2010 je pro DB Schenker další zkušeností s nejprestižnější světovou výstavou. V posledních deseti letech zajišťoval DB Schenker přepravní služby na světových výstavách v Hannoveru (2000) a Aichi (2005). Cenné know-how při jednání s čínskými úřady a znalost lokálního prostředí získal při přepravách na Olympijské hry v Pekingu v roce 2008.