TNT dlouhodobě snižuje svůj dopad na životní prostředí. Pro větší přehlednost vyvinula index CO2, který transformuje péči o životní prostředí do konkrétních čísel. Index započítává oxid uhelnatý z operací samotné TNT (tj. bez subdodavatelů) a zahrnuje emise dodávek, nákladních vozů, kamionů, evropské letecké přepravní sítě, dlouhých letů a také budov. Jako výchozí stav pro výpočet úrovně indexu se používá absolutní hodnota emisí z roku 2007. V roce 2009 zaznamenal index zlepšení o 5 bodů na úroveň 94 (oproti hodnotám 99 v roce 2008 a 100 v roce 2007). V současné době není dostatek dat k tomu, aby se index využil i k výpočtu emisí od subdodavatelů.
Cíl snížit index CO2 o 45 % byl stanoven po konzultacích s experty a na základě rozsáhlých zkušeností pilotů a řidičů TNT tak, aby se při zachování kvality služeb zvyšovala provozní efektivita. K dosažení tohoto závazku bude třeba vedle průběžného výcviku řidičů a optimalizačních opatření v mnohem větší míře zavádět inovativní řešení – počítá se s elektromobily, biopalivy nebo obnovitelnou energií.
Uhlíková stopa TNT
Celkem 52 % emisí TNT souvisí s provozem vozového parku, 43 % s leteckou přepravou a 5 % je vázáno na budovy.
TNT bez svých subdodavatelů vyprodukovala v loňském roce 983 kilotun emisí CO2. Ve srovnání s rokem 2008, kdy bylo vyprodukováno 1 108 kilotun, došlo ke snížení emisí o 11 %. Vedle ekologických opatření se na tomto poklesu výrazně podepsala ekonomická krize, která způsobila pokles objemu leteckých zásilek.
Metodologie TNT pro měření emisí CO2 vychází ze směrnic Greenhouse Gas Protocol, celosvětově nejrozšířenějšího a nejpoužívanějšího nástroje pro kvantifikování emisí skleníkových plynů. Do množství emisí jsou započítány všechny faktory, které mají vliv na emise CO2 – výsledné číslo tedy zahrnuje jak palivo pro silniční a leteckou flotilu TNT, tak elektrický proud, plyn, nebo například topení. Pokud TNT nemá konkrétní data pro výpočet uhlíkové stopy k dispozici, odvozuje je na základě fyzikálních průměrů. V souhrnu je takto odhadnuto přibližně 7 % emisí.
Odhad uhlíkové stopy u subdodavatelů se vypočítává pomocí speciálně vyvinutého modelu, protože TNT nemá k dispozici fakta o spotřebě paliva u svých partnerů. Při výpočtu množství emisí se proto pracuje s údaji jako najeté kilometry, cena služeb dodavatelů nebo poměr hmotnosti nákladu a nalétaných kilometrů.