České středohoří je posledním místem mezi Prahou a Drážďany, kde ještě není dostavěna dálnice D8. Je to tím, že stavba vede chráněnou krajinnou oblastí a je po technické a ekologické stránce výjimečnou stavbou. Úsek Lovosice-Řehlovice obsahuje několik jedinečných řešení průchodu krajinou včetně nadstandardních ekologických opatření, které dosahují hodnoty 1 miliardy Kč. Od samého začátku se při výstavbě postupuje maximálně šetrně vůči životnímu prostředí, přesto se malá skupinka lidí z ekologistických sdružení opakovaně odvolává a podává proti stavbě žaloby. Z celkové délky 16,4 km je vydanými stavebními povoleními pokryto 12,8 km, tj. cca 78%. V současné době probíhá stavební řízení na další 1,75 km. V souhrnu tedy bude pokryto stavebními povoleními 89% délky stavby. Vydat stavební povolení zbývá pro 1,8 km celkové délky stavby. Úseky stavby, které mají stavební povolení, se realizují podle časového harmonogramu a budou dokončena do původně plánovaného termínu prosinec 2010. Nebudou-li do této doby vydána zbylá stavební povolení, bude nutné kvůli těmto 11% nedokončené stavby vše zakonzervovat, což přinese obrovské finanční škody. Tyto peníze spolknou například konzervační nátěry, oplocení či pravidelná ostraha stavby. Osud stavby a celkové náklady na dostavbu dálnice D8 tak mají v rukou ekologisté a soudy.