V nezávislém srovnávacím testu holandské agentury Anderson Testing potvrdila firma Jungheinrich pozici průkopníka technologie střídavého proudu (v kategorii elektrických vysokozdvižných vozíků s protizávažím) s novou typovou řadou EFG. Vozík EFG 216k se stal vítězem; nejlepších výsledků vykazoval ve spotřebě energie a v překládacím výkonu.
Použití nové generace technologie střídavého proudu nabízí v oblasti elektrických vysokozdvižných vozíků mnoho výhod. Je jím nejnižší spotřeba díky optimální účinnosti a rekuperaci energie, nejnižší náklady na údržbu díky eliminaci mechanických a hydraulických dílů a efektivní elektrické řízení s technologií střídavého proudu. Předností jsou rychlejší pracovní cykly při znatelně delších časech nasazení na jediné nabití baterie. Spolu s redukovanými nároky na údržbu a nízkými provozními náklady při každodenním nasazení je tak dosaženo vysoké hospodárnosti. Výměna baterie je stejně jednoduchá jako tankování paliva.
Jízdní vlastnosti vozíku byly testovány na kvalitní betonové podlaze – při vysokém výkonu působí EFG velmi agresivně, při nižším výkonu jsou jízdní vlastnosti předpisové a zaručily příjemnou práci a vysokou míru kontroly. K té přispěl i dobrý výhled přes sloup Duplex, díky němuž lze výborně kontrolovat práci v úzkém pracovním prostoru. Pozitivní vliv na výsledky testu mělo dobré zrychlení, regenerační brzdění pojezdových motorů a řízení s lehkým chodem, což se odrazilo ve změřených výkonových výsledcích. Žádný jiný vysokozdvižný vozík dosud nebyl tak produktivní a rovněž výsledky spotřeby patřily k nejlepším změřeným hodnotám. Vozík EFG 216k může být i přes svou malou baterii v provozu až 10 hodin. Při porovnání spotřeby na 100 palet byl EFG 216k nejefektivnějším vozíkem v testu.
Vysokozdvižný vozík s nosností 1,6 t a výškou zdvihu 3 300 mm, je vybaven sloupem Duplex a integrovaným bočním posuvem. Písmeno „k“ v typovém označení znamená „krátký“, protože podvozek je kratší než u standardního vozíku. Vozík je určen pro práci v úzkých prostorách. Kvůli zachování kompaktního provedení má vozík jednu baterii 48 V/625 Ah. Testy byly prováděny v pojezdových programech 3 (nižší výkon) a 5 (vysoký výkon).