Koncern DACHSER doručil v loňském roce téměř 29,5 milionů tun zboží a dosáhl zvýšení tržního podílu. V České republice společnost i navzdory ekonomické krizi hospodařila se ziskem a dosáhla obratu ve výši téměř 800 mil Kč. V loňském roce přepravila celkem 310 234 kusů zásilek o celkové váze více než 185 tisíc tun. Pozemní doprava se na celkovém obratu podílela více než 85 procenty, zbytek činily zakázky letecké a námořní divize.
Dopady finanční a ekonomické krize se odrazily na konsolidovaných hrubých příjmech skupiny DACHSER, které klesly z 3,58 miliard eur na 3,24 miliard eur. Optimalizované procesy a nové zakázky ustálily pokles příjmů na 9,4 %.
I přesto, jak uvádí Bernhard Simon, mluvčí vedení koncernu, je DACHSER na správné cestě: „Krizi jsme využili k podrobnému přezkoumání a optimalizaci procesů, struktur a manažerských konceptů. Máme zdravou finanční základnu, která nám umožňuje pokračovat v expanzi logistických sítí ku prospěchu našich klientů.“
DACHSER v roce 2009 zrealizoval celkem 41,8 milionů zásilek o objemu 29,4 milionů tun, což představuje jednoprocentní nárůst tonáže oproti minulému období.Bernhard Simon, mluvčí společnosti, vyjádřil spokojenost nad počtem nových klientů a stabilním počtem zaměstnanců. Na konci roku 2009 zaměstnával DACHSER celkem 17 500 zaměstnanců ve 306 pobočkách, z nichž 10 350 pracuje v Německu a přes 200 v České republice.
„Inteligentní logistika potřebuje kvalifikované zaměstnance,“ je přesvědčen Bernhard Simon. Pro začínající oživení počítá rodinná firma DACHSER s využitím potenciálu svých zaměstnanců, kteří jsou hybnou silou společnosti. V roce 2009 byla založena tzv. Akademie DACHSER v Kolíně nad Rýnem, kde se setkávají zaměstnanci z celého světa a vzdělávají se ve všech aspektech logistiky tak, aby byli plně připraveni čelit komplexnosti tohoto odvětví.
Výnosy DACHSER European Logistics – evropské pozemní logistiky, která je hlavní divizí koncernu DACHSER, klesly o 9 %. Relativně malý pokles – 6 % – v případě výnosů v Německu měl stabilizační efekt na celkový pokles tržeb. Divize European Logistics tvoří 67 % celkových tržeb koncernu DACHSER.
Air and Sea Logistics – divize letecké a námořní dopravy – byla poklesem příjmů nejvíce zasažena. Tento vývoj byl ve shodě s průměrným poklesem v tomto tržním segmentu a podílel se na celkových příjmech DACHSERU ze 17 %.
Na rozdíl od vývoje trhu zaznamenala divize Food Logistics (potravinová logistika) zlepšení o 1 %. DACHSER, jeden z vedoucích poskytovatelů služeb v této oblasti na německém trhu, zaznamenal velmi pozitivní vývoj. Tato divize přispěla 15 % k celkovému obratu koncernu.
Do nového finančního roku vstoupil DACHSER slibně. Výsledky v prvním čtvrtletí odpovídají výsledkům v posledním čtvrtletí loňského roku, a jsou tak dobrým důvodem pro optimismus. „I když v současnosti ještě nemůžeme s jistotou předpovídat udržitelné ekonomické oživení, vidíme dobré příležitosti pro DACHSER k tomu, aby využil možností, které trhy v roce 2010 nabídnou,“ říká Bernhard Simon.
Také Jan Polter, obchodní a marketingový ředitel DACHSER Czech Republic, potvrzuje: „V České republice se DACHSERU díky stabilní obchodní a marketingové strategii daří stále zvyšovat svůj tržní podíl a já doufám, že tento pozitivní vývoj bude pokračovat i v letošním roce.“ Se svým strategickým evropským mobilizačním plánem pod názvem „MOBILE 2015“ položil DACHSER základní kámen k dalšímu růstu v oblasti evropské sběrné služby. K již existujícímu Eurohubu v německém městě Überherrn přibyl od 1. 4. 2010 Eurohub v Bratislavě a připravuje se otevření Eurohubu ve francouzském Clermont-Ferrand. Nové Eurohuby tak rozšíří nabídku produktů a služeb DACHSERU ve střední a východní Evropě. DACHSER bude i nadále investovat do rozšiřování své sítě, v tomto finančním roce vyčlenila společnost částku 156 milionů eur.