Bezkontaktní identifikační a evidenční technika zajišťuje logistiku z nového brazilského závodu společnosti ThyssenKrupp a je založena na RFID (Radio Frequency Identification). Výsledkem je kromě jiného značné zkrácení překládky v přístavu a zvýšení bezpečnosti personálu, protože díky RFID je možné dodržovat větší bezpečnostní vzdálenost při nakládání oceli. Díky identifikační technologii budou logistické procesy celkově transparentnější a bude je tak možné lépe řídit.
V etiketovací stanici pracovníci nalepí štítky RFID na bloky surové oceli vážící v průměru 20 tun předtím, než tyto takzvané bramy budou naloděny na lodě do Evropy a Severní Ameriky. Každý blok je tak jednoznačně identifikován a zanesen do systému se svým identifikačním číslem. Pomocí čtečky lze bez dotyku číst identifikační čísla libovolně často během jejich cesty z Brazílie do zpracovatelských válcoven.
Protože odpadá ruční odečítání identifikačního čísla, vědí jeřábníci v cílových přístavech ihned, ke kterému příjemci ocel půjde a kde musí být na molu složena. Díku tomuto prvnímu třídění se značně zkrátí dosavadní doba nakládky.